dinsdag 6 maart 2012

Een bijzonder toilet hebben wij daar, een bijzondere spoelbak.
In eerste instantie dacht ik aan vroeger. Ik had een Gerosa brommer. Een keer in de week moest er benzine in dat ding, mengsmering om precies te zijn.
Bij de pomp stond dan zo'n cylindervormig vat, waarin je de benzine zelf tot de gewenste hoeveelheid moest oppompen met een zwengel aan de zijkant. Net als bij dit waterreservoir dus.
Je denkt dat het een of andere antieke vinding is, totdat je hem gaat gebruiken; WOOOW wat een power!
Het water wordt dmv luchtdruk de pot ingeblazen, als je niet op tijd maakt dat je wegkomt, blaast ie het papier bijna uit de pot.
Hoe hij precies werkt weet ik nog niet. Ik weet wel, dat hij op een of andere manier lucht aanzuigt en dat weer gebruikt met doorspoelen. Een geweldig stuk oud techniek, ik ga zeker kijken of ik hem (of haar) kan hergebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten